Melondagsmässoafton

Dagens fundering:

Nu stundas det gör helg. Valborgsmässoafton. Det fick mig att fundera.. Varför har inte meloner en egen dag? Jag menar finns det någon som inte tycker om meloner? Jag tror inte det. Jag menar stora, härliga meloner är allas saftiga dröm. Jag skulle vilja upprätta Melondagen. På Melondagen ska man duka upp ett långbord med endast gröna, röda och rosa ätbara saker. Helst meloner. Man ska också bada i Melonsaft. Fontänen ovanför Sergels torg ska bli en stor melonpool. Stockholms melonbad. Eftersom jag inom några veckor ska bege mig till vår huvudstad tänker jag uprätta Melondagen den 19:e Maj. Så hör upp alla Fjollträskbor! Jag hoppas ni skyndar er med förberedelserna nu och hinner välkomna Melondagen tills dess. Detta kommer bli den bästa traditionen i svensk historia någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0